Friday, 8 July 2011

Peningggg.....nk kena cari duit persiapan rayaaaa....bulan depan ajee.......

Mmg tak dinafikan bila mai time nak bulan puasa je..kita dah terfikir persiapan raya...
belanja lagi kasaq bila mai nk raya ni,,,
walaupun aku yg bujang ni pun dah terasa...mcm mana yg dah berkeluarga???..lagilah tekanan..biar kita pakai biasa2 je...tp anak2???...mst nk baju baru...kasut baru...seluar baru...ermmmm.....si isteri plak...nk persiapan rumah,,,langsir baru,,,kuih raya...baju raya...semuanya RM.......

Bagi yg keluarga besar pula...bagaimana dgn..adik2...yg ,masih belajar,..mst la kita nk kena spport kan??...bg lah walaupun sikit...tak bagi kesian pula..diorg pun merasa nikmat raya....kita nk berseronok di hari raya,.bukan nk bersedih,..masa hari raya nak kena pikir duit raya pula nk bagi kat anak2 buah budak2...xkan nk bg 50 sen mcm dulu...bdak2 skrg kita semua pikirlah sendiri

Nasib lah aku ada sikit duit hasil daripada kerja luar aku..adalah dalam rm 4XXX.00 ..rasanya dapat lah tampung...kawan2 nk carik duit lebih contact aku..jgn malu dan segan,..kita sama sahaja ...0124334316 yazid.

No comments:

Post a Comment