Tuesday, 19 July 2011

CDM FARIDAH MOHD ALI: Berani Untuk Mencuba

CDM FARIDAH MOHD ALI: Berani Untuk Mencuba: "Malam tadi berada di Bertam Kepala Batas. Bersama org2 hebat utara...woww. tetap bersemangat. Biasalah...aku dan Dzul org pertama s..."

Friday, 8 July 2011

Peningggg.....nk kena cari duit persiapan rayaaaa....bulan depan ajee.......

Mmg tak dinafikan bila mai time nak bulan puasa je..kita dah terfikir persiapan raya...
belanja lagi kasaq bila mai nk raya ni,,,
walaupun aku yg bujang ni pun dah terasa...mcm mana yg dah berkeluarga???..lagilah tekanan..biar kita pakai biasa2 je...tp anak2???...mst nk baju baru...kasut baru...seluar baru...ermmmm.....si isteri plak...nk persiapan rumah,,,langsir baru,,,kuih raya...baju raya...semuanya RM.......

Bagi yg keluarga besar pula...bagaimana dgn..adik2...yg ,masih belajar,..mst la kita nk kena spport kan??...bg lah walaupun sikit...tak bagi kesian pula..diorg pun merasa nikmat raya....kita nk berseronok di hari raya,.bukan nk bersedih,..masa hari raya nak kena pikir duit raya pula nk bagi kat anak2 buah budak2...xkan nk bg 50 sen mcm dulu...bdak2 skrg kita semua pikirlah sendiri

Nasib lah aku ada sikit duit hasil daripada kerja luar aku..adalah dalam rm 4XXX.00 ..rasanya dapat lah tampung...kawan2 nk carik duit lebih contact aku..jgn malu dan segan,..kita sama sahaja ...0124334316 yazid.

Monday, 4 July 2011

Org Berjaya Kenapa Aku Tidak boleh???

Jelez betul tgk org2 yg berjaya,,,hidup dipenuhi dgn nikmat dan kesenangan...
Mereka boleh pergi kemana sahaja mereka nak pergi..dan mereka boleh dapat apa je yg diimpikan..
Kenapa aku tidak boleh??.....
AKU MESTI BOLEH...

Jadi apa lagi??...aku mesti kena ambil tindakan,,,,,,,
Alhamdulilah aku dah pun mengambil langkah pertama..utk bermula...
Skrg aku hanyalah diperingkat permulaan aku hanya perlu mengikuti jalan2 yg diberikan oleh  mentorku sambil2 aku mencari ilmu dari mentor2 yg lain utk dikongsikan bersama2,..dengan satu matlamat...kami akan berjaya sama2 sbebagaimana org lain boleh berjaya...doakan kejayaan kami......AKU MESTI BOLEH....
IMPIANKU INSPIRASIKU

Sunday, 3 July 2011

About Me

PROFIL

Nama : Mohd Yazid Bin Mhd Saad
Umur : muda lagi..(rahsia nak tau pm me)..hehe
Kerja : MG (makan gaji)..sambil2 wat side income..tetapi jgn lah sampai mengabaikan kerja dan tanggungjawab yang diberikan oleh majikan..
Status : Bujang (available)

Impian : Setiap org ada impian tersendiri...sama juga dgn aku..tetapi biarlah aku jadikan personal (nk kongsi boleh..tp kena 1 by 1)haha..yang paling penting aku nk berjaya di dunia dan diakhirat..amin..